.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش سگهاي ولگرد در بابل و نگراني مردم

افزايش تعداد سگ‌هاي ولگرد در شهر و روستاهاي بابل برخي از شهروندان، مسوولان وبخصوص دانشجويان دانشگاه‌هاي اين شهرستان را نگران شيوع انواع بيماري‌ها و بروز هاري ناشي از گاز گرفتگي سگ كرده است.
به گزارش خبرنگارايرنا برخي از شهروندان و دانشجويان دانشگاه‌علوم پزشكي بابل روز دوشنبه اعلام كردند، به‌دليل بي‌توجهي مسوولان ذيربط ،در جلوگيري از ورود سگ‌هاي ولگرد، در خيابان‌ها و بويژه در مناطقي كه زباله‌ها به صورت موقت جمع‌آوري مي‌شود،حضور پرتعداد سگهاي ولگرد بسيار چشمگير وخطرناك است .

گفته مي‌شود كه براي دور كردن و نابودي سگ‌ها به زباله‌ها سم اضافه مي‌شود كه اين اقدام نيز خطرات بهداشتي خاصي در پي دارد وخود مي‌تواند يك عامل ناهنجاري گردد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بابل با تاييد و ابراز نگراني از افزايش سگ‌هاي ولگرد در اين شهرستان اعلام كرد: هاري يك بيماري ويروسي حاد است كه مي‌تواند در زمان كوتاهي انساني را هلاك كند.
"حسن اشرفيان" روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: گاز گرفتگي و ليسيدن محل خراش از راه‌هاي انتقال ويروس هاري به انسان است.
وي با بيان اينكه تاكنون بيماري و يا مرگ انسان ناشي‌از گازگرفتگي سگ در بابل مشاهده نشده است، گفت: پارسال ‪ ۶۲۸‬موردگاز گرفتگي سگ در بابل ثبت شده كه اين رقم در سال جاري و تاكنون به ‪ ۵۵۰‬مورد رسيده است.

وي گفت: بيشترين آسيب ديدگي ازسگ مربوط به كودكان و نوجوانان بوده‌است.
كارشناس خدمات شهري شهرداري بابل نيز در اين خصوص گفت: از حدود هشت سال پيش سگ‌هاي ولگرد در اين شهر به صورت سنتي با سم معدوم مي‌شوند.
"مهيار بابازاده" افزود: همچنين با همكاري نيروي انتظامي با اسلحه‌هاي مجاز برخي‌از سگ‌هاي ولگردي كه در محل دپوي موقت زباله‌ها وجود دارند كشته مي‌شوند.
وي با بيان اينكه از بين بردن سگ‌هاي ولگرد با سم كار درستي به نظر نمي رسد، گفت: ممكن است تا پيش از زمان مرگ برخي از آنان به مردم و رهگذران صدمه بزنند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.